Openingstijden:

Eneco: energieleverancier

Eneco is een Nederlandse energiemaatschappij. Het bedrijf is in 1995 opgericht en telt inmiddels ruim 3.000 werknemers. Energieleverancier Eneco is actief in de landen: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. De werkzaamheden van het energiebedrijf bestaan voornamelijk uit het produceren, handelen en leveren van energie.

Eneco levert tegenwoordig energie aan ongeveer twee miljoen Nederlandse huishoudens en 40.000 (groot)zakelijke afnemers. Als het gaat om duurzaamheid doet Eneco er alles aan om zo ‘groen’ mogelijk energie te leveren. Vanwege deze denkwijze is Eneco in 2008 en 2009 door Greenpeace uitgeroepen tot energieleverancier met het meest duurzame beleid.

Hulp bij stroomstoring of gasstoring nodig?

Ervaart u een stroomstoring? Of ruikt u een gaslucht? Neem dan direct contact op met de Eneco klantenservice. Zij helpen u verder. Om precies te weten hoe u moet handelen, kijkt op de pagina stroomstoring Eneco.

Contact opnemen met de klantenservice van Eneco

Liever bellen met Eneco? Dat kan natuurlijk ook. De klantenservice van Eneco biedt op de eigen website een ruime hoeveelheid aan informatie over hun diensten en producten. Op de klantenservicepagina van Eneco vindt u antwoorden op vragen die gaan over: geldzaken, verhuizen, meterstanden, energiecontract en Mijn Eneco. Daarnaast biedt Eneco nog aparte ondersteuning voor de thermostaat ‘Toon’. Dit heet Toon Support. Ook hiervoor kunt u telefoon Eneco gebruiken.

Ook kunnen klanten op de website van Eneco inloggen met hun persoonlijke account om persoonlijke wijzigingen door te geven. Zo is het mogelijk om verhuizingen door te geven, voorschotten te wijzigen en meterstanden door te geven.

Wordt uw vraag op de servicepagina van Eneco niet beantwoord? Dan zijn er alternatieve mogelijkheden om contact op te nemen met de klantenservice.

U kunt contact opnemen via:

  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Online contactformulier
  • Telefonisch contact met de klantenservice

Klantenservice EnecoKlantenservice Eneco bellen: 0900-0201

De ratings van onze bezoekers voor Eneco

Beoordeeld op 1 maart 2020 door Van Baarle

Erg tevreden over de producten van Eneco. De groene trend die zij volgen met StukjeZon spreekt mij erg aan. Ook Toon is ideaal om het klimaat in huis te regelen. Het enige minpuntje is dat ze iets aan de dure kant zijn…

Mijn jaarnota kwam totaal niet overeen met mijn Toon. Ik probeerde de klantenservice te bereiken per mail omdat de telefoon gewoon niet werkt. Ik heb uiteindelijk op mijn mail 6 verschillende antwoorden gehad. Er werd gezegd dat Toon nooit overeenkomt met een jaarnota. Dit begrijp ik niet. Ik heb begrepen dat mijn klacht nu op een ander bureau is terechtgekomen. Ik weet niet hoeveel mensen daar werken want we zijn 10 dagen verder en krijg nergens meer reactie op.

Mijn energiekosten gaan omlaag! Daar kwam ik achter dat ik niet hoefde bij te betalen, maar juist geld terugkreeg. Ik denk dat het komt omdat ik Toon gebruik. Ik let erg goed op hoe ik energie kan besparen. Dit scheelt enorm in de kosten. Gewoon blij met Eneco!

Gewoon een prima energieleverancier van groene energie. Iets wat voor mij de doorslag gaf. Bovendien zijn de prijzen schappelijk. Ik kan Eneco aanraden.

Beoordeeld op 5 juli 2019 door Karin de Bie

De overgang is goed naar Eneco is goed verlopen. Eigenlijk helemaal geen administratieve rompslomp, maar gewoon heel simpel. Hele duidelijke communicatie via de klantenservice van Enenco. Goed bereikbaar en snel geholpen!

Ik dacht dat ik van een mooie aanbieding kon profiteren toen ze mij belde. Ze zouden alles regelen om over te gaan. Achteraf bleek dat mijn energiekosten maandelijks een stuk hoger uitvielen. Altijd met die energieleveranciers heb ik het gevoel dat je bedrogen uitkomt. Of het Eneco of een andere leverancier is. Blijkbaar mag dit allemaal maar zo in Nederland. En de klantenservice ben ik ook niet over te spreken. Ze helpen je gewoon niet.

Al jaren klant van Eneco en zojuist opnieuw contract afgesloten tegen scherpe tarieven. Enig onderzoek op internet leverde een luttele besparing van 39 euro per jaar.

Ook over Toon niets dan goeds en nee, we hebben geen aandelen Eneco, maar vinden dat de negatieve berichtgevingen niet de overhand mogen hebben. En ik begrijp ook wel dat klagers even op dit soort sites moeten klagen. Tevreden klanten zullen namelijk niet snel actief een bericht plaatsen. Daardoor krijg je een compleet vertekend beeld.

Eneco. Ga zo door. Jan

Ik ben al jaren klant van Eneco en heb al aardig wat issues met ze gehad. Nu ben ik er echt klaar mee. Soms lijkt het wel alsof ik tegen een muur aan het praten ben als ik de dames van de klantenservice aan de lijn heb. Ze weten niet eens dat je klant bent en gewoon keurig maandelijks de rekening betaalt. De medewerkers van de klantenservice zijn onbeschoft en weten niet waar het over gaat. Ze komen niet met oplossingen of ze zijn niet oplossingsgericht.

Bijna elk jaar kies ik voor een nieuwe aanbieder. Ze hebben vaak leuke kortingen en dat scheelt weer. Dit jaar gekozen voor Eneco. Scheelde mij iets van 160 euro. Hiervoor had ik Nuon. Verder kan ik niets klagen want energie is energie. Het is de prijs die het verschil maakt. Klantenservice hoef ik niet te bellen want regel als online.

Helaas is het mis gegaan bij het overstappen op Eneco. We hebben meterstanden door moeten geven (en gedaan), maar is blijkbaar anders overgenomen waardoor we een hoog voorschot moesten betalen. Nadat ik iemand van de klantenservice had gesproken, zou het geregeld worden. Na een week nog niets gehoord en kon ik er zelf achteraan. Vind ik niet zo netjes. Hopelijk wordt het snel opgelost.

Ik ben wel tevreden over Eneco. Vooral erg tevreden over de thermostaat Toon. Zo kan ik heel efficient omgaan met mij energie. Ik overweeg nu ook om zonnepanelen te laten plaatsen. Of via Eneco zelf. Of op andere wijze.

Mijn rekening valt vele malen duurder uit dan het vorige energie bedrijf. Bij het eerste contact vertelde iemand van de klantenservice dat het juist goedkoper zou worden. Nu moet ik een boete betalen om onder het contract uit te komen. Niet eerlijk dus en geen vriendelijke klantenservice.

Beoordeeld op 31 mei 2018 door Van der Krocht

Niets mis met deze provider als het gaat om het leveren van energie. Vooral Toon is een slimme gadget. Het enige is dat ze wel snel zijn met incassokosten. Omdat ik laatst op vakantie was en daardoor mijn factuur te laat betaalde, werden er gelijk incassokosten in rekening gebracht.

Qua producten prima, maar klantenservice is om van te huilen. Ik ben gestopt om ze te bellen, want dat duurt een eeuwigheid. En mailen dat schiet ook niet op. Ze nemen mijn klacht gewoon niet serieus. Wat ze willen is dat ik maar contact met ze opneem via twitter of facebook. Maar dat gebruik ik nauwelijks, dus wil helemaal niet op die manier geholpen worden.

Ik kan niet meer zonder Toon!! Die slimme thermostaat is echt top. Via updates werkt het altijd en kan instellen wat ik wil. Ook de weersverwachting is echt super handig.

Eneco kwam is voordeligste uit de bus. Ook een leuke klantenkorting, dus de keus was snel gemaakt. Verder ook nog heel tevreden hoor. Met Toon is het allemaal heel simpel geworden en hoef ik geen meterstanden meer door te geven. Ik kan Eneco aanraden.

Beoordeeld op 6 mei 2018 door Toon werkt niet

Mijn Toon werkt niet. Ook al op het forum geweest van toon.nl, maar nog steeds geen belletje gehad de klantenservice. Duurt te lang dit.

Wat kan ik zeggen: Ik ben al jaren dik tevreden over Eneco. Onlangs heb ik mijn contract verlengd voor drie jaar tegen een zeer scherp tarief.

Verder ben ik heel tevreden over het apparaatje Toon. Het geeft alle handige informatie alsof het een tablet aan de muur is. En ik kan alles in huis instellen zoals ik dat wil.

Ik hoor en lees veel negatieve berichten. Daarom maar eens een tegenbericht van wel een tevreden klant. Want anders komt het heel eenzijdig over. Ik begrijp het ook wel, want het zijn de mensen met negatieve ervaringen die hun gal kwijt moeten. Mensen die tevreden zijn denken niet om een review te schrijven. Dus hopelijk geeft dit een wat meer werkelijk beeld.

Toen ik eenmaal op dit adres kwam te wonen werden mij kosten berekend die gelijk waren aan mijn voorganger. Toen ik aangaf dat ik meer energie gebruikte, twee keer zo veel, werd direct het vijfvoudige van het oorspronkelijke bedrag in rekening gebracht. Het bleek niet bespreekbaar om de maandelijkse incasso aan te passen aan mij gebruik. Natuurlijk zal dit achteraf allemaal we verrekende worden, maar ondertussen zit ik met torenhogen maandelijkse energielasten. En de klantenservice wil niet meewerken. Ik vind dit echt schandalig. Als dit bij verlening zo steeds zo is ga ik zeker overstappen.

Het viel niet mee om het telefoonnummer van Eneco te vinden.
Ik ben blij dat ik mijn storing heb besproken met een medewerker van dit bedrijf.Ik ben snel geholpen en ben blij dat Eneco naar mijn probleem heeft geluisterd. Ga zo door. vriendelijke groet van mevrouw Kisjes.

Beoordeeld op 6 januari 2018 door Jannie vd Ploeeg

Begin december mijn jaarafrekening gekregen. Ik moest opeens 1500 euro bij betalen!! Ik heb direct de klantenservice gebeld voor opheldering en kreeg allemaal standaard vragen of ik een sauna heb, een vijver en nog meer energieslurperde apparaten. Alsof het aan mij lag. Op de rekening werd verder niet ingegaan. Wel wilde ze een betalingsregeling afspreken. Wat ik wil, is een onderbouwing van de rekening. Ik zou hierover worden teruggebeld, maar dat is niet gebeurd. Ik ben erg teleurgesteld en verwacht een eerlijke oplossing.

Ook een beoordeling geven?

Let op! Je bezoekt momenteel de website www.KlantenserviceTelefoon.nl. Je rating komt dan ook niet terecht bij Eneco. Hiervoor dien je rechtstreeks contact met Eneco op te nemen.

  • Jouw beoordeling wordt geplaatst op deze website
  • Laat in je beoordeling niet je persoonlijke gegevens achter, zoals je e-mail, telefoonnummer of adres
  • Jouw beoordeling wordt niet doorgestuurd naar Eneco en wordt ook niet gelezen door Eneco.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *