E-mail klantenservice:

Essent klantenservice ook bereikbaar via andere kanalen

Wordt uw vraag op de servicepagina van Essent niet beantwoord? Dan kunt u natuurlijk altijd Essent bellen. Daarnaast zijn er nog alternatieve mogelijkheden om contact op te nemen met de klantenservice.

U kunt contact opnemen via:

  • Twitter
  • Facebook
  • Forum
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Flickr
  • Telefonisch contact met de klantenservice

Klantenservice EssentKlantenservice Essent: 0900-1550

De ratings van onze bezoekers voor Essent

Beoordeeld op 24 september 2018 door Sabine Eemnes

Het nieuwe jaar komt er aan en dat merk je. Iedereen energieleverancier lijkt weer te gaan bellen. Ik kreeg een aanbieding van Essent. Lagere tarieven en € 250 cashback. En dat voor 1 jaar. Bijna te mooi om waar te zijn, dus ben ik het gaan uitzoeken. Uiteindelijk blijkt dat je er 5 jaar aan vastzit. Klantenservice gebeld en zeiden dat het om een foutje ging. Ze kwamen met een ander aanbod. Op zich wel mooi. Ga ik nog over nadenken.

Prima tevreden over Essent. laat kwam er een monteur langs voor onderhoud van de cv-ketel. Netjes gedaan en ook op de afgesproken tijd gekomen.

Perfect! Tijdens de verhuizing heb ik alles op tijd aangegeven en Essent heeft het mooi op tijd allemaal aangesloten. Ik heb helemaal niets hoeven te doen. Gewoon goed geregeld! Top.

Beoordeeld op 28 augustus 2018 door voetbalfreak

Laatst een stroomstoring. Toen de klantenservice gebeld en kreeg gelukkig vrij snel iemand aan de lijn. Binnen een uur was de monteur hier al en heeft het probleem direct opgelost. Perfecte service!

Ooit was ik klant van Essent. Laatst werd ik gebeld omdat ze mij weer terug wilden hebben. De man van de klantenservice kwam met een interessant aanbod en wilde eigenlijk dat ik direct akkoord ging. Natuurlijk niet gedaan. Vervolgens ben ik gaan rekenen en is het helemaal niet voordeliger. Kortom, deze achterhaalde cowboypraktijken blijven ze uitoefenen. Echt schandalig!!

Ik het verleden was ik ooit al klant van Essent en was daar tevreden over. Maar omdat klanten geen mooie aanbiedingen kregen destijds, zijn we overgestapt op Energie Direct. Die hadden mooie introkortingen. Nu weer terug bij Essent, ook vanwege de nieuwe groene trend die ze volgen. Veel groene energie uit wind en zon. Dat spreekt mijn aan.

Het overstappen naar Essent ging zonder problemen. Het enige is dat de keuze voor een enkele meter door Essent is omgezet naar een dubbele. Dat is wat lastig want dat kon pas weer worden omgezet nadat de overstap was voltooid. Verder dik tevreden. Goede voorlichting. Snelle reactietijd. Klantenservice is goed bereikbaar. En de prijs is gewoon goed.

Hele slechte klantenservice. Onvriendelijk, brutaal en niet behulpzaam. Bijna arrogant zelfs. Alsof ik dankbaar moet zijn om klant van hun te zijn.

Diensten van Essent zijn prima. Niets mis mee. Maar ik vind het wel een commerciële organisatie. Te commercieel. Zojuist gebeld door een medewerker van de klantenservice of verkoopafdeling met de vraag om te verlengen. Best vreemd want ik heb nog een jaar te gaan, dus kan voorlopig niet opzeggen. Maar volgens hem een nog beter aanbod. Ik vertelde dat hij later in het jaar maar een keer moest terugbellen omdat ik er nu niet mee bezig ben. Deze man was volhardend tot vervelends toe. Uiteindelijk heb ik maar bot opgehangen. Ik hoop in de toekomst dat ze klanten voortaan vriendelijker gaan benaderen!

Beoordeeld op 6 juni 2018 door Steven de Boer

Prima. Niets op aan te merken. Hoewel ik een iets proactievere benadering had gehoopt met het gasvrij krijgen van mijn huis. Of meer energieneutraal. Ze zijn een ‘groene’ leverancier, dus ik verwacht dat eigenlijk ook wel van ze.

Niets op aan te merken. Ik was ooit al eens klant van Essent, maar zag een mooie aanbieding van Nuon. Nu weer terug. Essent heeft mij goed geholpen om het oude contract stop te zetten en alles over te zetten. Makkelijk en voordelig.

Ik heb hoofdzakelijk voor Essent gekozen vanwege de prijs. Daarnaast spreekt het merk door de naamsbekendheid mij ook aan. Vanwege mijn gezinssamenstelling bleek dit de meest voordelige keus te zijn. Tot nu toe ook zeker geen spijt van. Temeer omdat meterstanden en rekeningen geheel automatisch gaan. Ik heb dus geen omkijken. Ik ben alleen benieuwd wat ze gaan doen om mij als klant te behouden, want het begrip ‘retentie’ is voor dit soort energiemaatschappijen meestal een onbekend begrip.

Ik heb op gaslicht.com verschillende aanbieders tegen elkaar aan gehouden en toch maar besloten om over te stappen naar Essent. De welkomstkorting was voor mij interessant en ook hebben ze vaste klantenkorting. Overstappen was zonder problemen en klantenservice nog niet nodig gehad.

Beoordeeld op 9 mei 2018 door A. van Eenbergen

Eind vorig jaar ben ik overgestapt op Essent met als voornaamste reden dat het de duurzaamste energieleverancier ben. En omdat ik hier zonnepanelen kon huren. Misschien ben ik iets duurder uit (hoewel het allemaal ook vrij ondoorzichtig is en prijzen bijna overal gelijk zijn), maar dat ik iets bijdraag aan het milieu is een belangrijke reden voor mij. Ook het webcare team van Essent reageert vlot. Zeer tevreden dus.

Beoordeeld op 5 april 2018 door Den Helder

Al jaren ben ik klant van Essent. Maar in de laatste 10 jaar vind ik dat de klantenservice hard is achteruit gegaan. Laatst kreeg ik een verzoek om een betaling te doen die ik al betaald had. Een systeemfout. Omdat ik niet betaalde (want ik had al betaald) kreeg ik over de factuur aanmamingskosten. Direct de klantenservice gebeld en mij werd verzekerd dat deze fout werd hersteld. Een paar dagen later bleek dat de fout nog steeds niet was hersteld. Vervolgens heb ik opnieuw een medewerker gebeld en die vertelde dat hij het niet terug kon vinden in het systeem en dat ik maar even moest afwachten. Inmiddels de volgende herinnering ontvangen. Schandalige afhandeling.

Onlangs ben ik verhuisd en heb dit ver van te voren bij Essent aangegeven. Tot mijn grote verbazing kreeg ik toch dubbele facturen. Dus van het oude en nieuwe adres. Omdat ik online wijzigingen altijd een beetje foutgevoelig vind, heb ik destijds een printscreen gemaakt. Dit heb ik de klantenservice overhandigd. Gelukkig zagen ze in dat het niet mijn fout was en hebben ze de oude rekening teniet gedaan. Dus toch nog goed geholpen.

Op zich was ik altijd tevreden bij Essent. Nooit problemen, maar wanneer je opzegt, dan begint de ellende. Bij het opzeggen van mijn contract kreeg ik 100 euro boete. Echter bij het aangaan van het contract werd mij verteld dat er na 1 jaar geen boete meer zou gelden. Als ik de klantenservice bel, zeggen dat ze mij het contract nogmaals toesturen en dat het dus wel klopt. Essent misleidt klanten door kleine lettertjes op te nemen blijkbaar. Kortom, lees altijd je contracten goed door en vraag vooraf hoe je kunt opzeggen. Dat voorkomt problemen.

Ik ben al tijden geen klant meer van Essent, maar ik word nog steeds gebeld met de vraag of ik weer opnieuw klant wil worden. Ik vind dit gewoon telefoonterreur. Uiteindelijk werd ik er redelijk gek van en heb zelf naar de klantenservice gebeld met de vraag of ze mij uit het bestand konden halen. Deden ze niet. Echt wat een sukkels!!

Essent vind ik wel wat duurder dan andere aanbieders, maar ben verder tevreden. Ik word altijd wel netjes geholpen. Geen gekke dingen om te benoemen dus. Een tevreden klant!

Ik ben ruim 3 jaar klant bij Essent en heb nooit klachten of problemen gehad. Wat ik handig vind is dat ik het termijnbedrag zelf makkelijk kan bekijken en aanpassen. De producten heb ik zelf via internet en de telefoon afgesloten. Dus niet iemand aan de deur of iemand die belde. Vlak voordat mijn contract afliep, kreeg ik een mooie aanbieding naar een altijd daltarief. Handig dacht ik, want dan hoef ik niet meer op de tijd te letten. Na het afsluiten ervan bleek de ingangsdatum pas einde contract te zijn. Ik belde gelijk de klantenservice van Essent natuurlijk. Ze vroegen mij om een printscreen van de aanbieding als bewijs. Ik werd direct goed geholpen. Ze stelde mij in het gelijk en mijn contractaanvraag werd geannuleerd en ik kreeg meteen een nieuwe, volgens de nieuwe voorwaarden met ingangsdatum eind deze maand (ivm bedenktermijn) Dus echt super service. Hartelijk dank daarvoor!

Ook een beoordeling geven?

Let op! Je bezoekt momenteel de website www.KlantenserviceTelefoon.nl. Je rating komt dan ook niet terecht bij Essent. Hiervoor dien je rechtstreeks contact met Essent op te nemen.

  • Jouw beoordeling wordt geplaatst op deze website
  • Laat in je beoordeling niet je persoonlijke gegevens achter, zoals je e-mail, telefoonnummer of adres
  • Jouw beoordeling wordt niet doorgestuurd naar Essent en wordt ook niet gelezen door Essent.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *