PostNL: postbedrijf voor particuliere en zakelijke post- en pakketbezorging

PostNL is door de Nederlandse overheid benoemd als bedrijf om de universele postdienst uit te voeren. Het bedrijf is naast Nederland ook actief in Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Luxemburg en Italië.

PostNL heeft al heel wat naamsveranderingen ondergaan. Ooit is PostNL begonnen als PTT Post, maar vanaf 2002 werd de naam gewijzigd in TPG Post. Voordat het uiteindelijk PostNL werd, heette het Nederlandse postbedrijf van 2006 tot 2012, TNT Post.

De activiteiten zijn echter vrijwel ongewijzigd gebleven. PostNL is nog steeds belast met het bezorgen van poststukken en pakketten. Verder levert PostNL postzegels en kantoorartikelen. Deze producten kunnen zowel in de fysieke winkels worden aangeschaft, als via de webshop. Bovendien levert PostNL ondersteuning op al haar diensten. Gebruik het klantenservice telefoonnummer PostNL om contact op te nemen.

Specialismen van PostNL

PostNL richt zich zowel tot de particuliere als de zakelijke markt. Voor de volgende zaken kunt u terecht bij PostNL

  • Versturen van post
  • Ontvangen van post
  • Zakelijke oplossingen
  • Post- en pakketzegels
  • Kantoorartikelen
  • Cadeaus
  • Zakelijke hulpmiddelen

Contact opnemen met de klantenservice van PostNL

De PostNL klantenservice biedt op de eigen website een ruime hoeveelheid aan informatie over hun diensten en producten. Op de klantenservicepagina van de post- en pakketbezorger vindt u onder meer antwoorden op vragen die gaan over: pakketten, post, doorsturen & bewaren. Ook kunt u op de servicepagina achterhalen wanneer een pakket bezorgd wordt. Wilt u postzegels of kantoorbenodigdheden aanschaffen? Bestel deze producten dan online op www.postnl.nl of bezoek een van de PostNL-winkels. Zoekt u het telefoonnummer PostNL? Wij verbinden u door naar de juiste medewerker. Bel 0900-1850.

Wordt uw vraag op de servicepagina van Post niet beantwoord? Dan zijn er alternatieve mogelijkheden om contact op te nemen met de klantenservice.

PostNL klantenservice is bereikbaar via de onderstaande kanalen:

PostNL Klantenservice bellen via 1840Bellen met PostNL: 0900-0990

De ratings van onze bezoekers voor PostNL

Onze koninklijke begrijp er echt helemaal niets van. Hoe kan een bedrijf dat al meer dan 100 jaar bestaat geen goed personeel aannemen. Zijn het de kosten? Uiteraard. Ze selecteren niet, maar nemen gewoon elke persoon aan die in een busje kan rijden. Klantenservice is waarschijnlijk ook uitbesteed aan een partij in het buitenland die het zich niks kan schelen of de klant (ik) een goede service ontvang. En het ergste van alles is, is dat je als consument niet kunt kiezen. Het is de webshop die bepaalt wie er bij jou op de stoep staat. Het enige wat je als klant kunt doen is een webshop kiezen die geen gebruik maakt van Postnl. Dat is dan wel weer heel slim van Coolblue. Die doen de bezorging zelf. Wel zo vertrouwd!!

Pakket is bezorgd, maar wel te laat. Meer dan een uur. Heel irritant want je zit er voor thuis en je kunt niks doen. Waarom niet een realtime tracker met steeds updates. Dan kun je rekening hiermee houden!

Het lijkt erop dat Postnl z’n leven heeft gebeterd. In het verleden heb ik gekke dingen meegemaakt. Pakket kwijt. Buiten de tijd geleverd die ik per e-mail had ontvangen. Klantenservice bellen was nog dramatischer. Met een kluitje naar het riet. Maar…. het laatste jaar alles keurig op tijd. Lijkt ook te komen door de nieuwe bezorger. Dat scheelt ook. Dus… Postnl, ga zo door!

Beoordeeld op 5 juli 2018 door Kees Bakker

Ik heb helaas zelf negatieve ervaringen met PostNL. Maar het ligt aan het management in plaats van de bezorgers zelf. Bezorgers worden betaald per pakket. Dus afleveren loont. Daarom gooien ze pakketten ook letterlijk over de schutting. Dat levert geld op. Het is dus aan het management om op een andere manier de bezorgers te belonen.

Veel negatieve reacties over PostNL. Laatst waren ze ook weer in het nieuws dat pakketbezorging niet goed ging. Misschien woon ik een buurt waar het juist goed gaat, want ik heb eigenlijk nooit problemen. Het enige is dat het soms wat rare bezorgtijden zijn, maar ok. Valt mee te leven. Communicatie verloopt goed via het web en daarom ook geen contact met iemand van de klantenservice.

Beoordeeld op 22 mei 2018 door Van Egmond

Eergisteren een laptop bij Coolblue besteld, maar afleveren ging helemaal mis gisteren. Per mail stond dat het gistermiddag zou worden geleverd. Ik heb de hele tijd thuis gewacht en uiteindelijk niets. Volgens de klantenservice schijnt het nog in het sorteerproces te zitten. Dus blijkbaar gaat het intern nog niet goed. Hopen dat vandaag wel wordt geleverd.

Beoordeeld op 11 mei 2018 door B. Van Eck

Ja, er kan altijd wel wat mis gaan bij bezorgen van pakketjes. Het hangt ook van de bezorger af. Sinds er een andere bezorger bij ons rondrijd komen pakketjes meestal op tijd en altijd wel een briefje als het niet lukt. Ik kan ook niet de hele tijd thuis zitten te wachten, dus begrijp het wel. Dus prima tevreden hoor.

Wisselende ervaringen. Soms worden pakketjes op tijd bezorgd en soms gaat het helemaal mis. Wat ik wel zeer storend vind is de bereikbaarheid. Ik vind dat een klantenservice altijd bereikbaar moet zijn zodat je je vraag kwijt kunt.

Beoordeeld op 2 maart 2018 door Amsterdammer

We hebben u gemist. Dat zal wel. Ik heb speciaal vrij genomen om het pakketje in ontvangst te nemen. De hele dag gewacht, maar geen bel gehoord. Wel een briefje dat ik niet thuis was. Ik heb zelfs de bel nog getest en die doet het gewoon. Dus ik vraag mij af hoe vaak ze aanbellen. Of dat ze überhaupt aanbellen. Klantenservice hoef je niet te bellen, want dat kost je uren.

Ik ben absoluut niet te spreken over postnl. De tijden van bezorging zijn in principe prima. Daarmee bedoel ik de tijden die ze aangeven bij track en trace. Alleen de werkelijk tijden kloppen niet. Elke keer komt de bezorgd 2 tot 3 uur later. Ook vandaag ging het weer mis. Een aangetekend pakket had bezorgd moeten worden vóór 17.00. Ze waren wederom te laat, waardoor ik sporten gemist heb. Plan voortaan beter of houd je klanten op de hoogte.

Ook een beoordeling geven?

Let op! Je bezoekt momenteel de website www.KlantenserviceTelefoon.nl. Je rating komt dan ook niet terecht bij PostNL. Hiervoor dien je rechtstreeks contact met PostNL op te nemen.

  • Jouw beoordeling wordt geplaatst op deze website
  • Laat in je beoordeling niet je persoonlijke gegevens achter, zoals je e-mail, telefoonnummer of adres
  • Jouw beoordeling wordt niet doorgestuurd naar PostNL en wordt ook niet gelezen door PostNL.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.